Tyylikirjan valikko
- Uutissuunnittelu ja listat
- Uutiskriteerit ja uutiskynnys
- Siteeraukset ja muun median uutisten jatkaminen
- Juttujen käsittely perusuutispalveluun
- Tekstiviesti- ja nettiuutiset
- Ulkoinen ja sisäinen palaute
- Lähteiden ja omien haastattelujen merkitseminen
- Tiedonhankinta
- Ohjeet sosiaaliseen mediaan
- Haastateltavan oikeudet ja poikkeukselliset haastattelutilanteet
- Journalistin ohjeet
- Asiakirjojen julkisuus
- Journalistin oikeudellinen vastuu
- STT:n omat eettiset ohjeet
Ulkoinen ja sisäinen palaute
STT:n olemassaolon ja työn tekee mahdolliseksi vain asiakkaiden ja yleisön luottamus. Siksi myös heiltä tuleva palaute tulee ottaa vakavasti, eikä saa syntyä sellaista käsitystä, että STT suhtautuisi heidän näkemyksiinsä ylimielisesti tai vähättelevästi.
Palaute on olennaisen tärkeää kaiken työn kehittämisessä. Ammattimaiseen journalismiin kuuluu oman työn rehellinen tarkastelu ja ulkopuolisten näkemysten kuunteleminen.
STT:n sisäisen palautteen tarkoituksena ei ole arvioida, kuka on onnistunut ja kuka epäonnistunut työssään, vaan tarkastella, miten asiakkaiden ja yleisön palvelemisessa on onnistuttu ja mitä voidaan ehkä ottaa opiksi.
Edellinen
Korjaukset ja oikaisut tekstiviesteissäTekstiviestiuutisen virhe korjataan heti. KERRO VIESTIN ALUSSA, ETTÄ...
Seuraava
Ulkoinen palauteSTT:n verkkosivujen kautta annettu palaute ohjautuu automaattisesti sisäiselle...