Tyylikirjan valikko
- Uutissuunnittelu ja listat
- Uutiskriteerit ja uutiskynnys
- Siteeraukset ja muun median uutisten jatkaminen
- Juttujen käsittely perusuutispalveluun
- Tekstiviesti- ja nettiuutiset
- Ulkoinen ja sisäinen palaute
- Lähteiden ja omien haastattelujen merkitseminen
- Tiedonhankinta
- Ohjeet sosiaaliseen mediaan
- Haastateltavan oikeudet ja poikkeukselliset haastattelutilanteet
- Journalistin ohjeet
- Asiakirjojen julkisuus
- Journalistin oikeudellinen vastuu
- STT:n omat eettiset ohjeet
Korjauksen kertominen asiakkaille (Huom-kentässä)
Tieto korjauksen sisällöstä merkitään Huom-kenttään, jotta asiakkaat huomaavat korjauksen.
Kirjaa, mitä versiossa on korjattu ja missä kohtaa. Mainitse oikean tiedon lisäksi myös virheellinen tieto, jos se on tarpeen korjattavan kohdan yksilöimiseksi.
3. kpl., valmistumisajankohta, po. marraskuussa, ei maaliskuussa
Jos virhe perustuu lähteen antamiin vääriin tietoihin, kerro tämä Huom-kentässä.
Poliisi korjaa onnettomuusajankohtaa, po. klo 14, ei 15, 4. kpl.
Edellinen
Virheiden selvittäminen ja oikaisupyyntöön vastaaminenVirheiden korjaaminen on sitä helpompaa, mitä nopeammin ne...